Jesteś najszczęśliwszy, gdy zatopisz się we własnym wnętrzu!

Jesteś najszczęśliwszy, gdy zatopisz się we własnym wnętrzu! Dziecko w łonie matki znajduje się w stanie Soham („Ja jestem Nim” – zjednoczenia się z Bogiem), lecz gdy przychodzi na świat, zadaje pytanie Koham („Kim ja jestem”), gdyż zapomina o prawdzie i utożsamia się z ciałem i zmysłami. Dopóki nie stanie się człowiekiem zrealizowanym (dżnianinem), nigdy nie zdobędzie wiedzy o Soham. Gdy Madhawa-tattwa (boski byt) przyjmuje formę, jest manawą (człowiekiem). Manawa może stać się Madhawą (Bogiem), angażując się w działania poświęcone Bogu. Wtedy możesz odkryć swój boski status. Jaki jest sens podejmować ludzkie działania (manawa karma) czy nawet czyny demoniczne i utrzymywać, że człowiek jest Bogiem? Moralność musi być oddechem twojego życia. Charakter musi być twoim kręgosłupem. Bez nich żaden chwalebny czyn nie przyniesie owoców. Powstrzymaj swoje złe cechy i pokonaj trudności; porzuć je i osiągnij spokój!

-BABA

 

Skomentuj

