MYŚL DNIA

Przede wszystkim miej niezachwianą wiarę, dzięki której zniesiesz drwiny ignorantów, laików i podłych. Gdy ktoś z ciebie szydzi, rozważ to w głębi siebie – czy oni szydzą z mojego ciała czy z mojej duszy? Jeśli drwią z mojego ciała, pomagają mi rozwijać nieprzywiązanie! Drwiny z duszy są niemożliwe, ponieważ atma jest ponad pochwałami lub naganami, słowami lub myślami. Zatem, powtarzaj sobie: „Jestem wieczną jaźnią, czystą (nirmala) i nieporuszoną (nisczala) i dlatego muszę wykraczać poza to uczucie”. Po drugie, nie dbaj o wzloty i upadki, zysk lub stratę, radość lub smutek. Jesteś twórcą swojego własnego przeznaczenia. Pragniesz czegoś – gdy to otrzymujesz, czujesz się szczęśliwy! Jeśli tego nie dostajesz, wpadasz w rozpacz. Pozbądź się pragnień, a nie będziesz więcej balansował między radością a smutkiem. W końcu, umocnij się w wierze we wszechobecność boskości.

-BABA

529110_10151503612353904_1494150344_n

Skomentuj

