Promienisty Jezus

A potem Promienisty Jezus zaprowadził mnie do innego kościoła, gdzie kapłan w bieli namawiał swych wiernych, by dostarczali pieniędzy na nawracanie pogan. I znów uśmiechnął się Mistrz Jezus, gdy mówił:
– Przypomnij sobie, uczniu mój, czy mówiłem kiedykolwiek, że jest tyko jedna prawdziwa wiara, tylko jedno prawdziwe wyznanie, a wszystkie inne są fałszywe?
Ponieważ rzekłem niegdyś mym uczniom: „Idźcie i głoście na świat cały Dobrą Nowinę”, nierozważni ludzie błędnie pojęli me słowa i uczynili sobie
z nich usprawiedliwienie dla czynów niszczycielskich i nierozsądnych.
Zaprawdę, chciałem tylko powiedzieć, że każdy z mych uczniów winien szerzyć wszędzie mą Ewangelię Pokoju, niosąc pokrzepienie i oświecenie swym bliźnim przez miłość i życzliwość serca.
Lecz nie znaczy to, żeby człowiek siał ziarna niezgody i walki, rozzuchwalony w swym przeświadczeniu, że jedynie on ma słuszność, a inni są w błędzie. Zaiste Bóg jest jeden, chociaż różnymi imionami zwą Go jego wyznawcy: moi wyznawcy niestety wielce się trapią z powodu wielości tych imion.
Więc muszę im rzec: Zanim potępicie wierzenia innych, zważcie, byście przede wszystkim zrozumieli te wierzenia i pamiętajcie również, byście mieli zrozumienie dla waszej wiary, bo w istocie wszystkie one są jednym.
Uczniu mój, nawracanie nie jest sprawą wiary, lecz sprawą serca i często zdarza się, że bezrozumni usiłują nawrócić tych, którzy są już nawróceni. Ta ich żądza nawracania wypływa najczęściej z braku pokory. Lecz czyż nie mówiłem: „Nie przyszedłem obalać Prawa ni Proroków, lecz wypełniać je”? – Pomimo tego wyznawcy moi, wbrew mym słowom, odmawiają poparcia tym dawnym religiom, a to dlatego, że utracili zrozumienie Prawa i Proroków.
Zaprawdę wszystkie religie są Jednym: ten, kto czci Ojca, czci Brahmana, czci Tao – gdyż są to jedynie różne nazwy Miłości, Istnienia, Absolutnego Szczęścia, które są zaiste – Bogiem.
O jedności wszakże nauczałem. Jakże może być większa Jedność, niż – „miłować bliźniego, jak siebie samego”? Istotnie jest on tobą. Wszelkie życie jest jedno. A przeto uczyłem życzliwości i zrozumienia, współczucia
i współ rozumienia – gdyż one to właśnie są dziećmi Miłości.
Lecz wbrew temu, co rzekłem kiedyś: „Po tym poznawać was będą,
iż jesteście mymi uczniami, że miłujecie się wzajemnie” – wyznawcy moi stali się teraz winni nietolerancji religijnej i nie działają w jedności i w wspólnocie, lecz w odosobnionych zjednoczeniach, zniesławiając się wzajemnie.
A teraz wiedz, mój umiłowany, że Prawda jest nieskończona, gdyż jest ona jedna, nie zamknięta w tej lub innej sekcie, czy też w tej lub innej księdze. Będzie ona jednak objawiona tym, których serca są bezosobiste.
O sektach i sekciarzach	A potem Promienisty Jezus zaprowadził mnie do innego kościoła, gdzie kapłan w bieli namawiał swych wiernych, by dostarczali pieniędzy na nawracanie pogan. I znów uśmiechnął się Mistrz Jezus, gdy mówił:- Przypomnij sobie, uczniu mój, czy mówiłem kiedykolwiek, że jest tyko jedna prawdziwa wiara, tylko jedno prawdziwe wyznanie, a wszystkie inne są fałszywe?Ponieważ rzekłem niegdyś mym uczniom: „Idźcie i głoście na świat cały Dobrą Nowinę”, nierozważni ludzie błędnie pojęli me słowa i uczynili sobie z nich usprawiedliwienie dla czynów niszczycielskich i nierozsądnych.Zaprawdę, chciałem tylko powiedzieć, że każdy z mych uczniów winien szerzyć wszędzie mą Ewangelię Pokoju, niosąc pokrzepienie i oświecenie swym bliźnim przez miłość i życzliwość serca.Lecz nie znaczy to, żeby człowiek siał ziarna niezgody i walki, rozzuchwalony w swym przeświadczeniu, że jedynie on ma słuszność, a inni są w błędzie. Zaiste Bóg jest jeden, chociaż różnymi imionami zwą Go jego wyznawcy: moi wyznawcy niestety wielce się trapią z powodu wielości tych imion.Więc muszę im rzec: Zanim potępicie wierzenia innych, zważcie, byście przede wszystkim zrozumieli te wierzenia i pamiętajcie również, byście mieli zrozumienie dla waszej wiary, bo w istocie wszystkie one są jednym.Uczniu mój, nawracanie nie jest sprawą wiary, lecz sprawą serca i często zdarza się, że bezrozumni usiłują nawrócić tych, którzy są już nawróceni. Ta ich żądza nawracania wypływa najczęściej z braku pokory. Lecz czyż nie mówiłem: „Nie przyszedłem obalać Prawa ni Proroków, lecz wypełniać je”? – Pomimo tego wyznawcy moi, wbrew mym słowom, odmawiają poparcia tym dawnym religiom, a to dlatego, że utracili zrozumienie Prawa i Proroków.Zaprawdę wszystkie religie są Jednym: ten, kto czci Ojca, czci Brahmana, czci Tao – gdyż są to jedynie różne nazwy Miłości, Istnienia, Absolutnego Szczęścia, które są zaiste – Bogiem.O jedności wszakże nauczałem. Jakże może być większa Jedność, niż – „miłować bliźniego, jak siebie samego”? Istotnie jest on tobą. Wszelkie życie jest jedno. A przeto uczyłem życzliwości i zrozumienia, współczucia i współ rozumienia – gdyż one to właśnie są dziećmi Miłości.Lecz wbrew temu, co rzekłem kiedyś: „Po tym poznawać was będą, iż jesteście mymi uczniami, że miłujecie się wzajemnie” – wyznawcy moi stali się teraz winni nietolerancji religijnej i nie działają w jedności i w wspólnocie, lecz w odosobnionych zjednoczeniach, zniesławiając się wzajemnie.A teraz wiedz, mój umiłowany, że Prawda jest nieskończona, gdyż jest ona jedna, nie zamknięta w tej lub innej sekcie, czy też w tej lub innej księdze. Będzie ona jednak objawiona tym, których serca są bezosobiste.
Skomentuj

