Grubą pomyłką jest identyfikowanie siebie z ciałem

Grubą pomyłką jest identyfikowanie siebie z ciałem. Odrzuć przywiązanie do ciała i rozwiń świadomość atmy. Tylko wtedy zrozumiesz i doświadczysz swojej prawdziwej formy, którą jest atma. Inaczej, nawet najmniejsze fizyczne dolegliwości będą powodować twój niepokój. Fizyczne dolegliwości są jak przechodzące chmury. Dopóki będzie oszukiwać cię świadomość ciała, będą cię one dotykać. W chwili gdy przywiązanie do ciała odrzucisz, ciało i jego ograniczenia przestaną cię wiązać. Kiedy siedzisz w medytacji, zapominasz o swoim ciele. Medytacja oznacza odrzucenie dehabhimana (przywiązania do ciała) i rozwój świadomości atmy. Zrozum, że nie jesteś ciałem. Jesteś „Ja”. Gdy odnosimy się do swojej jaźni używamy terminu „Ja”, źródła atmy. Biorąc to pod uwagę, nie jesteś ciałem. To jest tylko instrument. „Ja” jest twoją prawdziwą tożsamością.
Sathya Sai Baba.
Grubą pomyłką jest identyfikowanie siebie z ciałem. Odrzuć przywiązanie do ciała i rozwiń świadomość atmy. Tylko wtedy zrozumiesz i doświadczysz swojej prawdziwej formy, którą jest atma. Inaczej, nawet najmniejsze fizyczne dolegliwości będą powodować twój niepokój. Fizyczne dolegliwości są jak przechodzące chmury. Dopóki będzie oszukiwać cię świadomość ciała, będą cię one dotykać. W chwili gdy przywiązanie do ciała odrzucisz, ciało i jego ograniczenia przestaną cię wiązać. Kiedy siedzisz w medytacji, zapominasz o swoim ciele. Medytacja oznacza odrzucenie dehabhimana (przywiązania do ciała) i rozwój świadomości atmy. Zrozum, że nie jesteś ciałem. Jesteś "Ja". Gdy odnosimy się do swojej jaźni używamy terminu "Ja", źródła atmy. Biorąc to pod uwagę, nie jesteś ciałem. To jest tylko instrument. "Ja" jest twoją prawdziwą tożsamością.  Sathya Sai Baba.
Skomentuj

